Ülevaade kõikidest sissekannetest

Siin on ajalises järjekorras kõik sissekanded erinevatest loengutest.

Photo by Vlada Karpovich on Pexels.com
  • REFLEKSIOON

    Mis on üldse refleksioon? Mõiste refleksioon tuleneb ladina keelest, kus sõna reflectere tähendab akent, tagasipööramist, tagasipeegeldamist. Mõiste kasutuselevõtu määratlemisel viidatakse üksmeelselt Deweyle, kes kirjutas refleksiooni olulisusest õpetamises ja õppimises juba kahekümnenda sajandi algul (Schön, 1983; Sparks-Langer & Colto, 1991, viidanud Lepp, 2009).Eesti tingimustes on refleksioon sõnana kasutusele võetud ja refleksiooni olulisusest rääkima hakatud alles viimastel…… Read more

  • TAGASIVAADE JA KOKKUVÕTE kogu informaatika didaktika kursusele sügis 2023

    Õppisin uusi mõisteid, tuli täiesti uus arusaam mis on tegelikult informaatika – ei olegi üldteada-tuntud digipädevus 😉 Mis on raalmõtlemine ning kuidas luua ainekava, sest tunnikava juba oskasin teha, kuid mitte nii põhjalikult. Kahjuks reaalses elus nähtud ainekavade copy-paste tegemine ning vana rasva pealt asjade tegemine teeb ikka kurvaks küll, kui palju potentsiaalset head asja…… Read more

  • Mõtteid informaatika didaktika 5. ja 6.loengust – 9.12.23

    5. informaatika didaktika zoom-loengu ajal ei saanud ma osaleda ja õnneks oli seal küsimuste- ja vastustering ka ainult olnud lõiminguprojektidele. 6. loengu ajal kohapeale minna ei saanud ning olin kokkuleppe teel zoomis, kus siis sain kõrvalvaatajana osa algoritmilisest kaardimängust värvide ja numbrite alusel. Õppejõud Mart tegi veel kokkuvõtet ja ülevaadet raalmõtlemisest – põhimõtteliselt korrati juba…… Read more

  • Ainetevaheline lõiminguprojekt

    Meie grupi (mina, Helen, Katerina, Käti ja Valeri) informaatika didaktika ainetevaheline lõiminguprojekt eDidaktikumisse sai järgmine: Meie projektiga pakume õpilastele ja õpetajatele liikumist soodustavat õpikeskkonda, mis on ühes äpis ja mis haldab endas ka igasuguste erinevate õppeainete lõimimisfunktsiooni. Meie enda projekt valis selleks õppeaineks ajaloo, kus siis õpilane kaardistab esialgu oma kodukohas olevaid huvitavaid vaatamisväärsusi, annab…… Read more

  • Mõtteid informaatika didaktika 4.loengust – 19.11.23

    19.nov informaatika didaktika zoom-loengu alguses käis õppejõud Mart üle veel tunnikavade mõned kitsaskohad, nt kuidas täpsemalt ikka LePlanneris tööd esitleda ja lisas veel,e t üks tunnikava peab olema just selline, kus on kõik materjalid (mängud, testid jms) õpilase vaates ka näha. LÕIMING See on juba 100 aastat kestev ainekava probleem. Kehva õppimise tunnus on see,…… Read more

  • TLÜ digitehnoloogiate instituudi koolitus “III kooliastme informaatika valikkursuse õppevara” (DTC0192)

    Toimus: 23.- 24.10.2023 Mis: TLÜ digitehnoloogiate instituudi koolitus “III kooliastme informaatika valikkursuse õppevara” (DTC0192) mahus 12 tundi. Koolitajad: Kersti Maidra, Mart Laanpere, Maia Lust, Maris Valdmets Koolituse eesmärk oli õppida tundma III kooliastme informaatika valikkursuse õppevara ja praktikas rakendama digiloovtöö kontseptsiooni (sisu, eesmärgid, õpitulemused) ja digiloovtöö juhendamise võtteid digitaalses keskkonnas. Teemadeks oli uue informaatika digiõpiku pedagoogilised ja…… Read more