Õpikeskkonnad

Minu kasutajakogemus õpihaldussüsteemiga

Schoolaby

pilt: app.schoolaby.com

Oma teiseks koduseks ülesandeks, kursuse „Õpikeskkonnad ja võrgustatud õpe“, valisin praktilise töö.

Mulle meeldib olla rohkem ise kättpidi sees.

Juba loengus intrigeeris mind 2021 aastal välja tulnud õpihaldussüsteem Schoolaby, mille ümber oli meil ka tol ajal koolis tuline vaidlus, kui see välja tuli. Tookord tõmmati sellel kriips peale ja nüüd oli mul võimalus seda katsetada. Teiseks valikuks oli mul muidu Soome loodud Alfons, kuna seda tutvustust saatis loengus fraas „sobib nn.külakoolidele“ ehk siis väikekoolidele ning see on just minu pärusmaa. Aga seda katsetan iseseisvalt hiljem mõnel muul korral.

Esimeseks väga toredaks leiuks on see Schoolaby juures, et sisse saab logida kas eKooliga, Gmailiga või HarID-ga. (pilt 1)

Kõik need võimalused on koolides õpilastel olemas, st. legaalsed võimalused. E-kooliga sidumine on eriti mugav. Võiks olla ka Stuudium. G Suit kasutajad saavad kasutada kooli e-maili võimalust ja kuna praegu on arendamisel, et iga õpilane saaks ka HarID võimaluse koolis (testisime seda IT-osakonnaga eelmisel aastal), siis ka see on hea ja turvaline võimalus selle keskkonnaga liitumiseks.

pilt 1

Teenuse kasutamine on sellel keskkonnal tasuta, kuid kasutajatingimustes tuuakse välja selline klausel: ”… ning Kliendile teatud Teenus tasuline (Preemium pakett, aastane litsent). Teatud juhtudel, kus see on Teenuses vastavalt ette nähtud, saab ka Kasutaja osta tasulisi lisateenuseid.

Ajakavale saab lisada verstaposte ja sinna alla materjale nii Opiqust kui ka e-koolikotist (pilt 2):

pilt 2

Õpilasi on kerge kutsuda kursusele, kas lingiga või koodiga (pilt 3):

pilt 3

Kuid verstaposti pandud mõned laenatud materjalid süsteemist/platvormilt ei avanegi (mingi bugi vist kuskil) (pilt 4):

pilt 4

Minu jaoks on ebamugav see, et materjalide alla pandav töö ei ole täidetav/parandatav samal platvormil, vaid on eraldi allalaetav. See on väiksemate õpilaste puhul tüütu ja ebamugav tegevus.

Vaade õpilase töölaual on mugav ja selge (pilt 5):

pilt 5

Õpetaja vaade tundub ka esmapilgul puhas, ülevaatlik, konkreetne (pilt 6):

pilt 6

Töö kontrollimiseks pean kahjuks õpilase töö endale arvutisse alla laadima (jälle!), mitte ei saa seda kohe otse online töödelda (pilt 7). Tüütu.

pilt 7

Aga meeldiv on see,e t kui sisse logida / konto luua sai vaid eKooliga,s iis nüüd saab siit otse selle ülesande Stuudiumi lisada (pilt 7). Aga huvitav on, et seda võimalust ei pakutud kohe kui õpetajana ülesande lõin.

Seljakotti lisanduvad ja kuvatakse kõik Verstaposti alla pandud materjalid (pilt 8). Verstaposti alla tehtud ülesannetesse lisatud materjalid ei kajastu Seljakotis.

pilt 8

Järgmisesse õpiteekonda õpilasi korraga ise kutsuda ei saa – see tuleb jagada, kas koodina või siis lingina ja õpilane ise liitub.

Tähtaja ületanud tööd on õpilase töölaual punasena ja aktiivselt kohe näha (pilt 9):

pilt 9

Õpetaja vaates saan ka ülevaate tehtud ja tegemata asjadest (pilt 10):

pilt 10

Kokkuvõtteks saan öelda, et programmi läbimängimine võttis omajagu aega, aga oli põnev väljakutse. Veidi veider on seal eestikeelne tõlge asjadele (verstapost nt). Programm tundub natukene nagu algeline, samas ka kerge käsitleda tänu sellele. Esimese hooga on see platvorm täitsa mugav ja töökindel kasutada, tundub, et isegi I kooliastmele täitsa käepärane. Osa asju, mis on Schoolaby enda 2 minutilises videotutvustuses ära toodud, kahjuks enam ei päde, nt. nagu äppide sissetoomine verstaposti loomisel – seda ei ole enam. Samamoodi on ka kujundus läinud rohkem privitiivsemaks.

Õpetajale, kes liiga palju lisafunktsioone ei soovi ja rahuldub vaid e-koolikoti ning Opiq’u andmetega, pluss enda ülesse laetav materjal ning lingitavad keskkonnad, siis see on täpselt paras amps. Olles ise töötanud 6.klassilises koolis, siis tundub, et see on täitsa töötav ja hallatav I ja II kooliastmes ka õpilastel. Lihtne ja lõpuks ka loogiline, kui mõned korrad õpiteekond koos läbida.

12 thoughts on “Minu kasutajakogemus õpihaldussüsteemiga

    1. No kõigepealt oli vaidlus, et see on alles katsetamisjärgus ja välja arendamata asi, et seda testima hakata ja õpetajatele nn.müüma hakata. Taheti täistoimivat toodet. Ja ka muidugi see, et majas ei ole valmidust nii kriitilisel ajal hakata tegelema uue asja kasutusele võtuga, kuna õpetajad on kõik väsinud sellest kriisist ja aega napib oma töödega järjepeal olemiseks.
      Kartus oli ka, et see läheb tasuliseks teenuseks, nagu siin asjad läksid, kui nähti kui head need on. Väikekoolidel ei ole absoluutselt ressursse.

      Like

  1. Väga asjaliku ülevaate oled koostanud. Mul tekkis ka huvi selle keskkonna kasutamise vastu, kuigi valisin seekord ülesandeks artikli lugemise. Olen mõelnud, et Google Classroom sobiks põhikoolis hästi, kuid sinu kirjutise põhjal muutsin oma arvamust ja katsetan vist edaspidi Schoolaby võimalusi.

    Like

    1. Kusjuures minu jaoks oli väike pettumus see Schoolaby. See, et ta ei olnud enam selline nagu oli välja reklaamitud. Ma ei tea kas süü on siin selles, et see tarkvarakood anti vabakasutusse ja see platvorm on nüüd seetõttu niimoodi muutnud, aga ootused olid suuremad.
      Lugesin ka Õpetajate Lehest testõpetajate tagasisidet ja… kurvaks tegi. Liidesed enam ei tööta korralikult ja mingi asjad on ära kaotatud… Kindlasti oleks veel palju veel nokkida seal, et täielikult teadlikumaks saada, kuid praeguse info põhjal – algajale (võõrkeelega mitte sinapeal olevale isikule) päris hea platvorm. Parem kui erinevate keskkondade vahel jooksmine, mailindusega asjade ajamine õpilaste vahel.

      Like

  2. Sain sinu postitust lugedes hea ülevaate ning kavatsen ka Schoolaby’t katsetada. Olin siiani arvamusel, et Google Glassroom on põhikooli õpilaste jaoks parim ja mugavam, kuid nüüd arvan teisiti.

    Like

  3. Minu kommentaarid olid nagu kusagil kännu taga kinni. 🙂
    Esmalt nägin, et ei õnnestunud mul kommentaari saatmine, proovisin siis mitu korda veel ning nüüd näen, et kõik on kohale jõudnud, seega topelt. Aga jah, ikka teisest Eesti servast saadetud, lähebki kauem 😀

    Like

    1. Kusjuures veider on see, et Sinu kommentaarid olid spämmifiltris :O JA siis ma päästsin sealt kõik valla ja enam ma ei leia seda spämmifiltri asukohta 😀

      Like

  4. Tere, Krista! Väga huvitav kogemus! Millised võimalused ülesannete loomiseks on Schoolabys ettenähtud? Ma leidsin sinu postitusest, et sa õpetajana laadisid üles töölehed ja laadisid alla õpilaste tehtud failid. Kas seal saab teha valikvastustega teste? Ühendada sõnade paarid? Kas saab kasutada tekstiredaktorit vastuse esitamiseks? (ma pean silmas nagu nt eDidaktikumis ja Moodles, kuhu me vastuseid kirjutame, mitte failina lisame)

    Like

    1. Tänud küsimuse eest! Ei, seal ei saa otse teha valikvastustega teste, ega ühendada paare ja muid selliseid H5P-le omaseid asju. Lingiga saad eraldi sisse tuua teise keskkonna oma või siis e-koolikotist laadida. Tekstina saad küll oma vastust esitada nii nagu meil eDidaktikumis on, et vastus tuleb pika tekstina. Aga kui ma olen nt õigekirja teemas õpilasele andmas täida lüngad töö tekstina, siis see tähendab ikkagi seda, et tervikliku töö tegemiseks peab õpilane kas ümber kirjutama kogu teksti või copy-paste tegema.

      Liked by 1 person

Leave a comment