Õpikeskkonnad

Õpileping

Foto: tasuta pildipank https://pixabay.com

“Võti on kuulata oma südant ning lasta sel kanda end oma unistuste suunas.” Michael Dell

 Kursuse IFI7227.DT Õpikeskkonnad ja võrgustatud õpe esimene ülesanne kutsus meid mõtestama ja koostama õpilepingut, kus tuli määratleda erinevate küsimuste läbi oma teekond ja kuidas ma sellele kursuse edukalt lõpetan.

Teema

Mida ma soovin õppida? Mis valdkond?

Soovin õppida veel rohkem erinevate õpikeskkondade kohta ja kuidas neid panna niimoodi tööle, koolis tundides ja ka lisaks oma töös, et need valikud saavad üheks tavapäraseks osaks töötegemises. Soovin teada saada ja mõtestada oma töös kuidas veel paremini aidata õpetajat ja samas ka õpilast, et koolitund oleks efektiivne, samas motiveeriv, mänguline ja lõbus kõikidele osapooltele. Näen, et läbi mängu õpib õpilane hoopis kiiremini ja meelsamini ning kui täna on meil tehnika lastel käepärane, siis soovin, et õpitakse ka seda mõtestatult kasutama, mitte ainult pöidlalihaseid treenima.

Oma suurest huvist sai eelmine aasta osa võetud kursusest ”Praktiline haridustehnoloogia”, kus sai palju erinevaid õpiprogramme katsetatud ja ka edasi soovitatud/õpetatud. Kuulan täna huviga, mida siin sellel kursusel meile pakutakse, sest metoodikaid ja erinevaid suundasid on nii-nii palju. Ühesõnaga võiks öelda, et õpikeskkondade disaini mõiste alla jääb kõik see mis mind huvitab, nagu Õpikeskkonad ja võrgustatud õpe kursuse juhendaja Hans Põldoja meile kursuse alguses tutvustas.

 Eesmärgid

Mis on minu õpiprojekti eesmärgid? Miks ma tahan just seda teemat õppida? Mis sunnib mind seda õppima?

Minu õpiprojekti eesmärgid on väga isekad:

Mina ise tahan ja soovin seda õppida ja teada saada, et veel paremini oma tööd teha ja olla ”kaelani sees” selles kõiges, mis mind väga huvitab ja köidab.

Olen elus alati olnud koostöös ka nn. köögipoolega, et veel paremini mõista ja aru saada, miks-milleks-kellele-kuidas päriselt.

Kuidas panna silma särama ka sellel õpilasel, kellel on õpimotivatsioon vastu maad või kes ei ole pädev (HEV).

Kuidas toetada ja meelitada selline õpetaja kasutama digikeskkondi, kes on väga ebakindel või lausa vastane.

 Strateegiad

Kuidas ma kavatsen oma eesmärgid saavutada? Missugused tegevused ma pean läbi viima ja mis järjekorras?

Minu strateegiad eesmärgi saavutamiseks on õpidistsipliin, loovuse vabaks laskmine ja julgus teha vigu ning nendest õppida.

Kõige olulisemaks pean kursusel osalemist (kohalkäimist) ja aktiivset osavõttu (tunnis ja järeltegevustes)

Teadusartiklite läbitöötamist, tagasisidestamist, õppejõu ja kaasõpilaste kogemuste analüüsimist ning avatud dialoogi.

Õpin blogi pidama oma õppeprotsessidest.

Julgust katsetamiseks!

Pean kinni tasakaalu printsiibist: kool, pere, töö ja mina ise.

 Vahendid/ressursid

Missuguseid vahendeid ma kasutan eesmärkide saavutamiseks (inimesed, materjalid, tehnoloogia)? Kuidas ma neile ligi pääsen?

Eesmärkide saavutamiseks kasutan aega otstarbeliselt ja eesmärgistatult: kindlad õppimise ajad, tundidest 100% osavõtt, jms

Jälgin/järgin kursuse õppekeskkonda ” https://opikeskkonnad.wordpress.com/” ja kaasõpilaste ajaveebe. Aktiivne osavõtt püstitatud ülesannetes.

Võtan maksimumi teadusartiklitest, mida kasutan oma ülesannete ja tööde tegemiseks ning reflekteerimiseks.

Suhtlen aktiivselt kursusekaaslastega, et laiendada oma silmaringi ning saada vajadusel tuge ja uusi vaatenurki erinevate teemade käsitlemiseks. Kuulan avatult ning teen vaja muudatusi oma mõttemustrites.

Kasutan kõiki võimalikke koolis ette antud keskkondi (eDidaktikum, Moodle, e-raamatukogu, jt), enda ja vajadusel ka kooli tehnikat (arvuti jms), salvestatud kursusetundi järelvaatamiseks/meenutamiseks, teen märkmeid käsitsi kursuse jaoks eraldi võetud kaustikusse.

 Hindamine

Kuidas ma tean, et ma olen oma eesmärgid saavutanud? Kuidas ma hindan oma saavutusi? Mis tõestab seda?

Täna arvan, et minu teekonna õnnestumise märgiks on esiteks kursuse tutvustuse olev õpiväljundite täitumine:

Õppeaine õpikeskkonnad ja võrgustatud õpe edukal läbimisel üliõpilane:
– kirjeldab õpikeskkonna rolli võrgustatud õppes;
– kujundab ja haldab teadlikult oma personaalset õpikeskkonda;
– valib kursuse läbiviimiseks sobiva õpihaldussüsteemi ja koostab e-kursuse prototüübi;
– analüüsib digitaalsete töövahendite sobivust lähtuvalt õpitegevustest, kombineerib ja rakendab neid tulemuslikult õpikeskkonnana;
– analüüsib õpikeskkondadega seotud aktuaalseid teemasid, uurimusi ja tulevikusuundi.

Teiseks, olen täitnud õpilepingus eesmärgi püstitamisele määratud tegevused.

Kindlasti õppejõu ja kursusekaaslaste tagasiside

Teen praktilist tööd vähemalt kahe uue keskkonnaga, mida soovitan ka teistele.

– – – – –

 Refleksioon

Mis minu jaoks töötas ja mis mitte? Miks? Mis on need aspektid, mille kallal pean veel vaeva nägema? Mis on minu tugevad ja nõrgad küljed? Mida ma peaksin järgmisena tegema?

Kokkuvõte tuleb kursuse lõpus

One thought on “Õpileping

Leave a comment